pátek 30. září 2016

ZDENĚK MATOUŠEK VYHRÁL 1. KOLO V TEPLÝŠOVICÍCH A VYHLÍŽÍ ÚSPĚCH NA MISTROVSTVÍ SVĚTA V LIBERCI

 V sobotu 24. září 2016 odstartovala v Teplýšovicích nová sezóna ve stolním Stiga hokeji pod hlavičkou České asociace Stiga Game. Sezóna, na jejímž konci se v severočeském Liberci uskuteční Mistrovství světa. Utkat se se světovou smetánkou, ovládající hru s šesti táhly na každé straně, budiž jasnou motivací, jež byla hnacím motorem pro všech 62 hráčů, kteří do prvního kola sezóny zasáhli. Nejlépe se s konkurencí vypořádal Zdeněk Matoušek z klubu HCS Žabka Praha. O svém úspěšném vstupu do nové sezóny se následně rozpovídal v rozhovoru pro náš web.

Turnaj v Teplýšovicích byl prvním „ostrým“ testem po letní přestávce. Přípravu na sezónu Zdeněk rozhodně nepodcenil, což se projevilo i na konečném prvenství. „Nejdřív jsem si dal čtrnáctidenní pauzu, abych si od Stigy odpočinul, a potom jsem trénoval 2–3 hodiny denně, alespoň třikrát v týdnu a do toho nějaké to víkendové hraní s kamarády,“ vrací se na úvod našeho povídání do letních měsíců. „Navíc jsem objevil kouzlo činek,“ nechává čtenáře nahlédnout pod pokličku své přípravy. Asi vás napadne otázka, jak mohou činky pomoci při hraní stolního Stiga hokeje? „Kromě toho, že člověk zesílí a trošku zhubne, se s unavenýma rukama hraje hůř,“ přibližuje. „Díky tomu pak člověk hraje víc na cit než na rychlost a díky tomu zpřesníš hru,“ vypichuje kouzlo závaží, jež pravidelně svírá v dlaních v rámci přípravy na turnaje. 

Sílu, rychlost i přesnost využil Zdeněk proti soupeřům v Teplýšovicích naplno. Základní a na ni navazující výkonnostní skupinou projel téměř bez zaváhání. „V základní skupině jsem se spíš rozehrával. Věděl jsem, co chci hrát a co mám natrénováno,“ nepochyboval o víře v sebe sama. „Do ‚áčkové‘ výkonnostní skupiny jsem chtěl proklouznout bez klopýtnutí, což se podařilo,“ vrací se ke splnění prvního dílčího úkolu.

„Áčko už bylo těžší, ale pokračoval jsem ve vysokém tempu. Nechtěl jsem to jenom ‚nějak‘ odehrát,“ měl jasno o tom, že protivníkům nedaruje zadarmo ani píď plastové ledové plochy. „Na mistrovství světa se hrají těžké zápasy pořád, takže podcenit něco na Českém poháru by se nemuselo vyplatit,“ říká.

Po odehrání základní, respektive výkonnostní skupiny, přišlo vyvrcholení turnaje. Do vyřazovacích bojů se Zdeněk Matoušek kvalifikoval jako nejvýše nasazený. V osmifinále na něj čekal Dušan Krása. Bylo z toho vítězství v sérii v poměru 3:1 na zápasy, ale nerodilo se úplně snadno. „Byly to všechno vyrovnané zápasy, navíc Dušan byl z předposledního duelu jediný, kdo mě v ‚áčku‘ dokázal porazit,“ měl na paměti prohru ze skupiny 2:4. Postup se nakonec vydařil. „Dušan hrál výborně, jen mě překvapuje, že s takovou hrou je na hraně play-off,“ složil poklonu svému osmifinálovému vyzyvateli.  Ve čtvrtfinále s Pavlem Plešákem to byla vítězná série s čistým štítem. „Paradoxně, mi ale výhra 3:0 trošku ublížila, protože jsem pak musel dlouho čekat na další kolo,“ vrací se k tomu, že mu vypadnutí z herního tempa zrovna neprospělo.  



V semifinále si ovšem zápasovou porci vychutnal do sytosti. Série se protáhla na maximální počet pěti zápasů. Více než důstojným sparingpartnerem, byl v semifinálové bitvě Kryštof Lebl. „S Kryštofem jsou to vždycky šachy. On zná mě a já jeho,“ popisuje takticky prošpikované duely s konkurentem z druhého pražského oddílu Big Band. Úvod série se Zdeňkovi nevydařil. „Prohrával jsem 0:2 na zápasy a řekl si, že nemám na co čekat a musím něco změnit,“ přemítá. Změna se nakonec podařila. Nastal obrat z 0:2 na konečných 3:2 s vydlážděnou cestou do finále.

Finále postavilo do cesty soupeře z nejtěžších. „S úctou k ostatním soupeřům je Lukáš Turoň pořád nejlepším hráčem u nás a já jsem rád, že jsem proti němu mohl hrát,“ vyjádřil respekt k soupeři, kterého se ovšem nezalekl. I když se opět ocitl nad propastí. To proto, že první dva mače zase prohrál. Dokázal však opět oprášit svůj vítězný recept ze semifinálového partu a sérii znovu obrátit na svou stranu. „To, že jsem sérii dokázal otočit z 0:2 svědčí o tom, že porazit se dá každý. Hraje se na tři vítězné duely a někdy je to i o štěstí. Teď jsem ho měl já,“ blahořečí náklonnost paní Štěstěny.

Štěstí ovšem přeje připraveným a Zdeněk Matoušek minimálně na první kolo Českého poháru připravený byl. A nejinak tomu bude jistojistě v dalších kolech. Vždyť Mistrovství světa v Liberci je tu co nevidět. A Zdeněk by si na něm rád splnil sen. „Chtěl bych uhrát medaili,“ zasní se. Proč by se to nemohlo podařit?


Tomáš Pětník                  

Žádné komentáře:

Okomentovat